28 augusti 2013

 
Ibland känner man sig som malen på bilden. Den lever och den flyter men den kan inte för egen kraft lyfta sina vingar och flyga iväg. Inte utan hjälp. Det svarta vattnet tynger ner dess vingar. Den är maktlös. Just det att vara maktlös är något jag har svårt att acceptera. Att jag inte kan kontollera vissa saker. Jag vill ha kontroll, jag behöver ha kontroll. Men vissa saker rår man helt enkelt inte över. Som när de otäcka åskmolnen hopar sig på himlen, jag kan inte mota bort dem. Eller när någon annan människa har ont och lider, jag kan inte föra över smärtan till mig själv för att underlätta för den personen. Så vad gör man då? Jo man måste lära sig att acceptera det man inte kan förändra. Acceptera men inte nödvändigtvis tycka om. Nä jag tycker inte om att vara maktlös men jag jobbar på att åtminstone försöka acceptera det.
 
"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."
 
 

1 kommentar:

  1. Jag kan förstå hur du känner det. Även jag är en som tycker om att ha kontroll (kanske därför som jag är så flygrädd...) och det är en tuff kamp det där. Att våga släppa kontrollen och lägga fokus på det som man faktiskt kan påverka. Men vi försöker. Små steg varje dag.

    Ta hand om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera