4 juli 2013

Första inlägget

Ibland är det svårt att komma igång när man ska göra någonting nytt men någonstans måste man ju börja. Har ingen aning om vad den här bloggen kommer att ge mig och vad jag kommer att fylla den med. En salig blandning från vardagen antar jag. Kanske lite trädgård, inredning, pysselprojekt, ev något recept och så djuren som vi har.
Ska dock erkänna att jag är en periodare. Som när det gäller bakning t ex. Kan baka och göra efterrätter var och varannan dag i ett par veckor för att sedan helt tappa lusten för det och inte ta i en elvisp på flera månader. Samma sak med trädgården, fast det beror nog mer på att det är säsongsbetonat än att jag tappar intresset. Vad gör man i den på vintern t ex... mer än att skotta snö!
På vintern brukar förresten min hjärna gå i ide (önskar att hela jag kunde göra det för den delen, avskyr vintern mer och mer för varje år. Snö, kyla, halka och allt är så färglöst och dött. Jehäpp... där visade jag redan min pessimistiska sida ;)) för att sedan kvickna till någon gång under februari då man märker att det börjar bli ljusare ute något längre om dagarna, livslusten återvänder och med den idéerna och motivationen.
Just nu är jag inne i en fotograferaperiod så det blir nog en hel del bilder i inläggen. Har tyvärr ingen bra kamera och ofta använder jag mobilen när jag fotar så ni får hålla till godo med lite halvtaskiga bilder :)
Jaha, då kör jag väl igång då :) Men som sagt, jag är en periodare så ibland kanske inläggen duggar tätt (som nu kan jag tänka mig, när det är nymodigt)
för att andra perioder bli mer sporadiska.

Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar